Inschrijfformulier in artikel

Inschrijfformulier

INSCHRIJFFORMULIER


Bestuurder


Navigator



Ik ga accoord met de deelnamevoorwaarden

Uw inschrijving is pas volledig na betaling van het volledige inschrijfgeld van € 250,-. Het inschrijfgeld kunt u over maken op rekeningnummer: NL 30 ABNA 0562 340 351 ten name van Stichting Classic Gelderlandrit. Een zakelijke inschrijving kost € 400,- (A5-advertentie) of € 500 (A4-advertentie). In het geval van een zakelijke inschrijving, neemt u s.v.p. voor de betaling en uw factuurgegevens contact met ons op.

 
Nieuwsblog

Het beloofd weer een aangename en warme dag te worden als ik Carl Verboom oppik voor de routecontrole van de Classic Gelderlandrit. De 23e editie alweer! Ben benieuwd wat Carl van de route vindt. 


Geen boom op de weg

Een eenvoudige Bol-pijl brengt ons over de IJssel naar het begin van de eerste kaart. Prima begin, even installeren in de auto en nog geen routecontroles om je zorgen over te maken. Het eerste traject wordt soepel doorlopen. We kruisen nog een weggetje af om te voorkomen dat deelnemers op de provinciale weg gaan stoppen of plots remmen. Ook het tweede traject (pijlen kortste route) gaat zonder problemen. “Hmm, hier moet je nog even dat bedrijfspand iets groter maken op de kaart, nu lijkt er nog een weggetje te lopen”, of “Er staat daar nog een boom op de weg”. Een boom??? zeg ik nog. “Ja, dat lijkt nu een beetje op een rotonde, even weghalen”. Het scherpe oog van Carl voor details. Nog even het vlaggetje van TC 3 aan de goede kant van de weg en dan zit het hier wel goed. 

Het begint al iets moeilijker te worden met een paar leuke nadenkers. Het laatste traject van de ochtend bestaat uit pijlen kortste route / punten één na kortste route. Hier is het oppassen geblazen dat je een reeds eerder stukje niet per ongeluk tegengesteld gaat rijden. De Expertklasse krijgt hier wel een flinke kluif, de Sport- en Tourklasse worden milder behandeld! We vinden nog een prachtige oude wegaansluiting die we natuurlijk ‘even meepikken’. We waren zelf ook toe aan onze lunch, maar dat liep anders. Onze lunchlocatie had vandaag een vrije dag. “Nou ja, als ze 15 september maar open zijn”, zeiden we.
 

Hoe is uw 'after-lunch-dipje'? 

Verder met het middagtraject dan maar. Ingetekende lijn met barricades. Met een totale lengte van 15 km en slechts 2 barricades zitten er toch 10 controles in! 2 daarvan wilt u niet. Deze staan op een fout stukje route. Aansluitend nog een paar pijlen, waar de Expertklasse te maken krijgt met zowel natuurlijke als kaarttechnische barricades. En ook hier wordt er nadrukkelijk onderscheid gemaakt tussen Expert-, Sport- en Tourklasse. We zullen zien hoe het ‘after-lunch’-dipje hier uitpakt!
De Kompaspunten die volgen zorgen voor een lekkere afwisseling. Niet te moeilijk, al kan het natuurlijk fout gaan als u de richtingen bij het benaderen en verlaten van de punten niet goed interpreteert. Daar is rekening mee gehouden en er staat nadrukkelijk: “Aankomst uit richting” en “Verlaten in richting”. We komen bij de start van de Regelmatigheidsetappe. Geen profijt van allerlei hulpmiddelen, de snelheden worden afgewisseld. Gewoon rijden volgens de tabel, dan komt het goed. De Tourklasse leiden we hier omheen. 

Het voorlaatste traject lijkt op het eerste oog niet spannend, maar onderweg wordt u verrast met een paar borden die u de doorgang beletten. Een omrij-constructie is nodig. Maar past u op dat u de voorgenomen route niet tegengesteld rijdt? Uw beloning is een opvanger met herstelopdracht omdat u anders wel heel veel van Gelderland zou zien. De Grensbenadering die ik hierna bedacht had kon eigenlijk voor 75% in de prullenbak. Eén enkel inrijverbod gooide bijna de hele route overboord. Wat overbleef was 4 kilometer heen en weer rijden om een keercontrole ‘te pakken’. Dat voelt niet goed, dus dat halen we er uit. “Kill your darlings”, het doet soms pijn. Maar met een iets andere opzet is de Grensbenadering toch gebleven en er zit nog wel wat spannends in. Nog wat laatste pijlen en dan zijn we plotseling weer dicht bij Rheden en zit de controle er op. 

De 23e Classic Gelderlandrit heeft weer een prachtige route met voor elke klasse de nodige uitdagingen op zijn eigen niveau. Met een enkel onverhard weggetje dat zeer goed te rijden is. Hopelijk minder stoffig dan tijdens onze rit. Denkt u aan de aanwonenden? Eén auto met een stofpluim gaat nog, maar 90 niet meer! Ik weet het: het ziet er prachtig uit op de foto’s maar u zou het ook niet fijn vinden. 

Heeft u nog niet ingeschreven, maar wel zin gekregen om met ons mee te rijden? Meld u dan snel aan!